Isnin, 9 Jun 2014

HANYA ALLAH YANG MENGERTI

   Tinta mula bicara dengan petang yang penuh kesedihan yang mengiringi kesedihan di dalam hati yang langsung tidak dapat di ungkapkan secara zahir. Hanya Allah yang lebih mengetahui rasa hati. Hati aku sering bertanya mengapa susah sangat manusia ingin memahami apa itu KEBAIKAN dan ISLAM. Apa yang mereka tahu hanya turuti HAWA NAFSU dan AKAL yakni AKAL yang tiada berpandukan ISLAM. Berfikir mengikut kesesuaian diri mereka bukan berfikir mengikut kesesuaian ISLAM. Sedih teramat sedih kerana manusia itu juga adalah keluarga aku sendiri. Mereka lebih rela memandang HINA terhadap manusia yang lain pada masa yang sama mereka merasakan diri mereka itu adalah yang lebih sempurna sedangkan diri mreka itu lebih HINA! Aku juga keliru dengan manusia yang siang malam nya ibadah kepada Allah akan tetapi LISAN mereka HATI mereka itu tetap kotor dan sering menuruti HAWA NAFSU dan AKAL mereka yakni AKAL yang tiada berpandukan ISLAM. Aku juga keliru dengan mereka yang sering melaung-laungkan kebenaran akan tetapi mereka tidak boleh menerima KEBENARAN itu sendiri.

 Aku berharap mereka cepat tersdar sebelum segala-galanya terlambat.
 Aku berharap mereka dapat membuang ego yang telah ian lama bersarang dalam HATI dan diri mereka.
 Aku berharap mereka dapat mernerima apa yang telah di gariskan oleh ISLAM bukan lagi
menurut HAWA NAFSU mereka dan AKAL mereka yakni AKAL yang mendahului Al-Quran dan As-Sunnah.


INGAT!!   ALLAH ITU LEBIH MENGETAHUI DARI APA YANG KAMU TAHU!!
INGAT!!   MASA DEPAN SESEORANG ITU BUKAN DI TANGAN MU TETAPI DI DALAM                     KUASA ALLAH!!
INGAT!!   REZEKI ITU BUKAN HAK MILIK KAMAU AKAN TETAPI REZEI ITU ADALAH                     HAK MILIK ALLAH!! 


Ayuh sedarlah kembali sedar wahai manusia bahawasanya diri mu tidak mempunyai apa-apa pun..
Segalanya adalah pinjaman buat diri mu semata-mata..
Usah ungkapkan "AKU REDHA" tetapi HATI tetap serupa tidak dapat menerimanya...




TIDAK KAH ENGKAU MALU PADA ALLAH DENGAN MENGAKU DRI ENGKAU ITU SUCI SEDANGKAN DIRI ENGKAU TERPALIT DENGAN KOTORAN DOSA!!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan